ماشین لباسشویی نقش به سزایی در زندگی روزمره افراد دارد هنگامی که یک ماشین لباسشویی بوی بد و متعفن آور یا بوی ترشیدگی و بوی بد فاضلاب را از خود پخش می‌کند بسیار ناخوشایند است اما هیچ جای نگرانی نیست زیرا ماشین لباسشویی شما دچار مشکل اساسی نشده است و با چند راه حل ساده می توان مشکل را حل نمود و از شر بوی بد آن خلاص شد. بوی بدی که از لباس ها استشمام می کنید به علت محیط مرطوب و گرمی است که در زمان شستشو باعث ایجاد باکتری و کپک در ماشین می گردد این امر نه تنها داخل ماشین بلکه به لباس ها هم منتقل می شود و لباس ها را نیز بد بومی کند.

 

چرا ماشین لباسشویی بوی بد می‌دهد؟

اما چرا ماشین لباسشویی بوی بد می‌دهد؟ این موارد که ممکن دلیل این موضوع باشند را در این مقاله با هم بررسی می‌کنیم.

نشانه هایی که قبل از به وجود آمدن بوی بد ماشین ظاهر می گردد:

هنگامی که لکه های سفید بر روی لباس ها بعد از شستشو به وجود می آید به این معنا است که پودر یا مایع لباسشویی به خوبی حل نشده است هم چنین اگر لباس ها را بیش از حد درون ماشین بی اندازیم باعث چین و چروک بیش از حد لباس ها می گردد زیاده روی کردن در استفاده از پودر ماشین لباسشویی باعث ایجاد این لکه ها می گردد. استفاده از مایع لباسشویی این اشکال را برطرف می کند اما هزینه بر است.

لینک مفید: تعمیر لوازم خانگی سامسونگ

1- دلیل بوی بد ماشین لباسشویی چیست؟

بوی گند و فاضلاب در ماشین لباسشویی ممکن است از هر کدام از اجزا و قطعات ماشین لباسشویی باشد. در مطالب زیر آن ها را نام می بریم.

  • دیگ ماشین لباسشویی
  • شلنگ تخلیه
  • ظرف جا مایع و جا پودری ماشین لباسشویی
  • المنت های خشک کن
  • خشک نکردن لاستیک های دور درب ماشین لباسشویی بعد از کار و فراهم نمودن محیط مناسب برای رشد باکتری ها
  • پمپ تخلیه و فیلتر ماشین لباسشویی
  • باقی ماندن البسه داخل ماشین در مدت زمان طولانی
  • بعد از شستن لباس ها بستن فوری درب ماشین لباسشویی
  • سرویس نکردن ماشین لباسشویی
  • جرم گیری نکردن مداوم ماشین لباسشویی

با رعایت کردن نکات بالا می توان از بوی بد ماشین لباسشویی جلوگیری کرد و برای بهتر شدن بوی ماشین می توان از بوگیر نیز استفاده نمود.

 

2- چگونه بوی بد ماشین لباسشویی را بر طرف کنیم؟

در ادامه راهکارهای عملی را برای از بین بردن بوی بد ماشین لباسشویی با شما در میان میذاریم، همچنین اگر شما هم راهکار بهتری سراغ داشتین در بخش نظرات همین مطلب میتونید اونو با بقیه به اشتراک بگذارید و از تجربیات خودتون بگین…

1- استفاده از جوش شیرین:

برای برطرف کردن بوی بد ماشین لباسشویی بهتر است به دنبال مواد شیمیایی  و سفید کننده ها نروید.  یک چهارم پیمانه جوش شیرین را با آب مخلوط نمایید و آن را داخل جا پودری ماشین لباسشویی می ریزیم  و بعد ماشین لباسشویی را روشن می کنیم.

 

2- استفاده از سرکه:

برای این منظور بهتر است از سرکه سفید استفاده نمایید دو پیمانه سرکه سفید را داخل ماشین لباسشویی میریزیم و آن را روشن می نماییم استفاده از سرکه باعث می شود جرم هایی را که به دیگ ماشین لباسشویی چسبیده است را از بین ببرد و هم چنین بوی متعفن و فاضلاب مانند را از بین ببرد و کپک ها را نابود کند.

 

3- جرم ها را از بین ببریم:

ممکن است لکه هایی در ماشین لباسشویی باقی مانده باشد با استفاده از اسفنج های سیمی و زبر مانند و محلول سرکه سعی کنید لکه ها را از بین ببریم. می توانید برای جلوگیری از بوی بد ماشین ماهی یک بار از این روش استفاده نمایید.

 

4- آب گرم:

یکی از روش های اصولی استفاده نمودن از آب گرم است این کار موجب ضدعفونی کردن ماشین لباسشویی می گردد و هم چنین بوی بد و باکتری ها را از ماشین دور می کند.

 

5- مواد شوینده مناسب:

بهتر است از مواد شوینده متناسب با ماشین و البسه استفاده نمایید هم چنین سعی کنید از پودر های ماشینی استفاده نکنید.

6- جریان هوا:

بهتر است برای خشک شدن ماشین بعد از شست و شو درب ماشین را باز گذاشت تا رطوبت داخل ماشین کاملا خشک و از بین برود.

 

7- پمپ تخلیه:

از علل اصلی بوی بد ماشین می توان به پمپ تخلیه اشاره نمود. باید پمپ را مورد بررسی قرار دهید و گرفتگی ها را بر طرف نمایید تا بو از بین برود.

لینک مفید: تعمیر تلویزیون سامسونگ

8- مرتب تمیز نمودن درب و جا پودری ماشین لباسشویی:

درب ماشین باعث جمع شدن میکروب، باکتری ها و کپک می شود باید حتما بعد از شست و شو با یک پارچه و مقداری سرکه آلودگی های سطوح درب ماشین را پاک نمود. هم چنین برای پاک کردن جا پودری بعد از هر بار استفاده باید آن را شست و کامل خشک نمود.

 

9- استفاده نمودن از گرما:

اغلب افراد از آب سرد ماشین استفاده می کنند همین امر می تواند از علل بوی بد ماشین  باشد بهتر است از آب گرم استفاده نمایید تا در صورتی که موادی در داخل ماشین باقی مانده باشد از بین برود.

 

سوالات متداول

چرا ماشین لباسشویی بوی بد می گیرد؟

بوی بد ماشین لباسشویی به علت  باقی ماندن رطوبت  در اجزای ماشین به وجود می آید فضایی برای رشد باکتری ها ایجاد می شود باعث ایجاد بوهای بد در ماشین می گردد.

آیا می توان از بوی بد ماشین لباسشویی جلوگیری کرد؟

  • خشک نمودن دیگ ماشین بعد از هر بار استفاده
  • استفاده از پودر و مایع مخصوص لباسشویی
  • شستن و پاک نمودن جا پودری بعد از هر بار استفاده کردن
  • اطمینان داشتن از سالم بودن پمپ تخلیه و فیلتر
  • خالی نمودن لباس ها بعد از انجام شستشو

علت به وجود آمدن بوی بد ماشین لباسشویی چه چیزی می تواند باشد؟

شست و شوی  لباس ها در دمای پایین باعث بوی بد و متعفن می گردد زیرا دمای پایین  باعث از بین رفتن باکتری ها نمی شود. هم چنین مسدود شدن فیلتر تخلیه باعث به وجود آمدن بوی بد ماشین لباسشویی می شود.

نتیجه گیری:

همان طور که در مطالب بالا به علت بد بو شدن ماشین لباس شویی و راه حل هایی برای از بین بردن آن  اشاره کردیم. بهتر است قبل از این که ماشین بو بگیرد نظافت ماشین را به طور کلی انجام دهیم تا از بدبو شدن ماشین جلوگیری کنیم. درصورت بو گرفتن بهتر است از بو گیر استفاده نماییم هم چنین جرم گیری و سرویس ماشین را مد نظر داشته باشیم این کار علاوه بر بو نگرفتن باعث سالم ماندن ماشین نیز می گردد. همچنین هر زمان اگر برای ماشین لباسشویی شما خطری ایجاد شد یا مشکلی بوجود آمد کافیست به صفحه تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ در وب سایت ما مراجعه کنید یا با شماره تماس های ما (چهارتا سه، چهارتا پنج) 02133335555 ارتباط برقرار کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست