یکی از بیشترین دلایلی که مشتریان ارجمند سامسونگ با مرکز تعمیرات سامسونگ تماس می‌گیرند همین مشکل آبریزی یخچال سامسونگ یا علت آب دادن یخچال ساید سامسونگ است. در واقع این یکی از رایج ترین مشکلات یخچال های همه برند هاست و سامسونگ نیز مستثنی نیست. در این مقاله از نمایندگی تعمیرات سامسونگ به این موضوع می‌پردازیم و برای سوال دلایل نشتی آب از یخچال سامسونگ پاسخ های مختلف را بررسی می‌کنیم.

نکته مهم: این مقاله به هیچ عنوان قرار نیست که افراد کم تجربه را تشویق به رفع مشکل خود کند. بلکه ما اطلاعات و دلیل مشکلات را بیان می‌کنیم و لازم است که بدانید امر تعمیرات امری تخصصی و مهم است و شما باید بدانید که با سپردن این مشکلات به افراد بی تجربه یا کم تجربه یا مراکز غیرمجاز تعمیرات باعث افزایش خسارت به دستگاه خود می‌شوید و این گونه نمایندگی های مجاز هم زیر بار تعمیر دستگاه شما نخواهند رفت پس لطفاً قبل از هر کاری دقت کنید و چنانچه مشکل جدی برای دستگاه شما پیش آمده فوراً با شماره 021-33335555 (چهارتا سه، چهارتا پنج) تماس بگیرید. تا همکاران ما شما را راهنمایی کنند یا برای اعزام تکنسین و انجام تعمیرات درخواست شما ثبت شود.

 

دلایل خرابی آبریز یخچال سامسونگ

اول از همه به مشکل رایج خرابی آبریز یخچال سامسونگ بپردازیم. در واقع یخچال ها یا ساید بای ساید سامسونگ که دارای بخش آبریز یا دیسپنسر (Dispenser) است که یکی از قطعات و امکانات یخچال می باشد که در فصل تابستان خیلی مورد نیاز است چرا که بدن بیشتر به آب خنک نیاز دارد و این بخش در یخچال ها و ساید سامسونگ ارزش زیادی در این فصل دارد. دیسپنسر یخچال آب را در محفظه مخصوص خود خنک می کند و ما به راحتی می توانیم از آب خنک یخچال استفاده کنیم. حالا دلایلی که باعث خرابی آبریز یخچال سامسونگ وجود دارد را در ادامه بررسی می‌کنیم.

دلایل خرابی آبریز یخچال سامسونگ

 

  • 1- خراب شدن یا یخ بستن لوله ورودی آب

خراب شدن یا یخ بستن لوله ورودی آب زمانی اتفاق می‌افتد که به خاطر پایین بودن درجه دمای یخچال لوله ورود آب به دیسپنسر یا آب سرد کن یخ می زند و نتیجه چیزی نیست جز انسداد آب که که وارد محفظه آب سرد کن نمی‌شود. حالا اگر آب از زیر درب یخچال چکه می‌کرد چی؟ هیچی این یعنی به احتمال خیلی زیاد لوله ورودی آب پاره شده و باعث چکه کردن آب شده، در این حالت باید لوله حتما توسط متخصص تعمیر یخچال سامسونگ تعویض شود.

  • 2- خرابی دریچه ورودی آب

خرابی دریچه ورودی آب دلیل دیگری است که می‌توانید باعث خرابی آب ریز یخچال سامسونگ شود. زیرا دریچه ورودی اگر خراب شود، آب نمی‌تواند وارد محفظه دیسپنسر شود. همچنین اگر سرعت ورود آب به محفظه کمتر از 20 PSI‌ باشد آب نمی تواند تیوپ را بالا بزند. در نتیجه آب وارد محفظه نمی شود و آب از دیسپنسر خارج نخواهد شد. این هم دومین دلیل رایج خرابی آبریز ساید سامسونگ بود.

  • 3- پایین بودن فشار آب خانگی

اگر فشار آب خانگی پایین باشد ممکن است اخلال در آب ریز یخچال شما رخ دهد. باید بدانید اگر از ساید سامسونگ استفاده می‌کنید باید فشار آب منزل شما همیشه خوب باشد. بسیاری از ساختمان ها این مشکل را دارند که حال برخی با پمپ آب آن را حل کردند اما به هر حال لازم بود که بدانید. زیرا فشار آب اگر کمتر از 20 psi باشد آب خیلی سخت وارد آب سرد کن می‌شود یا حتی ممکن است آب وارد محفظه آب سرد کن نشود. البته لازم به ذکر است که در یخچال های دیگری که محفظه را به صورت دستی پر آب می‌کنید فشار آب اهمیتی ندارد.

  • 4- خرابی برد الکترونیکی دیسپنسر

اما مشکل چهارم یعنی خرابی برد الکترونیکی دیسپنسر، این مورد نیز بیشتر به یخچال های ساید بای ساید اشاره دارد. زیرا یخچال های معمولی که فقط محفظه آب دارند و هیچ صفحه دیجیتالی برای کنترل دیسپنسر ندارند اصلا برد الکترونیکی در آنها وجود ندارد تا خراب شود. اما اگر برد الکترونیکی دیسپنسر یخچال شما خراب شده است می تواند از خدمات تعمیر برد یخچال استفاده نماید. ما در مرکز تعمیرات سامسونگ در کمترین زمان ممکن مشکل شما را حل و فصل خواهیم کرد. کافیست با شماره 02133335555 تماس بگیرید. (چهارتا سه، چهارتا پنج)

  • 5- فیلترهای آب

آیا می‌دانید که فیلترهای آب یخچال نیز باید هر 6 ماه یکبار تعویض شوند؟ و جالب تر اینجاست که عدم تعویض فیلتر آب در یخچال های مدل ساید بای ساید باعث می‌شود  که آب به خوبی به محفظه آب سرد کن نرسد. در یخچال های معمولی که به صورت دستی آب را وارد محفظه می کنند فیلتر آب وجود ندارد، پس جای نگرانی نیست.

  • 6- خرابی سویچ درب

زمانی که سویچ درب خراب باشد و یخچال نتواند بسته بودن درب را تشخیص دهد یخ ساز و دیسپنسر کار نخواهند کرد. زیرا وقتی درب یخچال باز باشد (در مدل های جدید و ساید بای سایدها) برد الکترونیکی اجازه کار کردن دیسپنسر  و یخساز را نمی دهد. پس در این حالت مشکل می‌تواند از خرابی سوییچ درب ساید سامسونگ شما باشد که باید برطرف شود.

 


آبریزی یخچال سامسونگ

اما بریم سراغ مشکل رایج دوم، یعنی زمانی که یخچال سامسونگ شما آبریزی دارد یا آب چکه می‌کند.. قبل از هر تلاشی برای رفع مشکل یا ایراد، یخچال سامسونگ خود را از برق خارج کنید تا مشکل ساز نشود و یا خطرات بیشتری دستگاه را تهدید نکند زیرا گاهی اوقات ممکن است به قطعات دیگر هم صدمه وارد شود. در ادامه به مشکلات رایجی که باعث آبریزی یخچال سامسونگ می‌شود، می‌پردازیم.

 

علت اول: لاستیک درب یخچال

شاید عجیب باشه براتون اما یکی از دلایل رایج نشت آب یخچال سامسونگ یا جمع شدن آب زیر ساید سامسونگ همین لاستیک دور درب می‌باشد. جالبه بدانید که هر چیزی که درون یخچال قرار می‌‌دهید باعث گرد و غبار و چگالش یخچال را افزایش می‌دهد که در نتیجه باعث نشت آب یخچال نیز می‌شود. حالا با خرابی لاستیک های دور درب یخچال، هوای گرم محیط وارد یخچال سامسونگ شما می‌شود. این موضوع باعث افزایش آب اضافی از یخچال می‌شود و باعث می‌شود آب به داخل سینی یخچال ریخته شود و پس از مدت کوتاهی نیز این آب سر ریز می‌شود و شما را نگران می‌کند. اما برای اینکه مطمئن شوید نشت آب از یخچال سامسونگ شما می‌باشد بد نیست که مواردی که در ادامه گفته می‌شود را چک کنید.

  1. مطمئن شوید که لاستیک دور درب یخچال سامسونگ شما کاملاً متصل و چسبیده و بدون خرابی و فرسودگی باشد. اگر جدا شده بود که تکلیف مشخص است.
  2. اگر مورد اول وجود نداشت در این مرحله شما باید پیچ و مهره های درب را چک کنید تا کاملاً سفت باشد و کامل به بدنه متصل باشد.
  3. در قدم سوم چک کنید که یخچال شما تراز باشد یا کج نشده باشد. خیلی اوقات یخچال را در جای مناسبی قرار ندادین و یا یخچال به جلو کج شده و باعث این نشتی شده است.

راه حل: برای حل مشکل می‌توانید لاستیک را با آب داغ مالش کنید تا سفت شدگی آن از بین رود و یا مقداری وازلین به قسمت های کناری درزها بمالید. اگر با این راهکار مشکل حل نشد بهتره که به فکر یک لاستیک جدید برای یخچال خود باشید. یا از تکنسین بخواهید برای تعویض به خانه شما بیاید.

 

علت دوم: مسدود شدن راه تخلیه یخچال

اگر مسدود شدن راه تخلیه یخچال اتفاق بیفتد، تمامی یخ ها و برفک ها زمانی که ذوب می‌شوند در مسیر گیر می‌کنند و مشکل بوجود می‌آید. در واقع یکی از مشکلات رایج این است که نشت آب یخچال از مسدود شدن راه تخلیه باشد. تمامی یخچال های بدون برفک دارای یک چرخه‌ی یخ زدایی هستند که تمامی برفک ها را از بین می‌برد و ذوب می‌کند. آب های ذوب شده معمولات به داخل سینی زیر یخچال نزدیک کمپرسور هدایت می‌شود و چنانچه قسمت تخلیه یخچال با ذرات غذا یا مواد غذایی یا آشغال و دور ریز ها و یا گردوغبار دچار گرفتگی و انسداد شود در این صورت قسمت تخلیه نیز دچار مشکل می‌شود و باید چاره‌ای اندیشید.

راه حل: قسمت تخلیه اصولاً در پشت یخچال قرار دارد اما موقعیت قسمت یخ زدایی می‌تواند در مدل های مختلف سامسونگ متفاوت باشد. که البته برای اطلاع دقیق می‌توانید به دفترچه راهنمای یخچال خود مراجعه کنید و از راهنما کمک بگیرید، در بسیاری از مواقع با استفاده از آب گرم می‌توانید قسمت گرفته شده را باز کنید. و اگر گرفتگی وجود داشت کافیست از محلول آب و جوش شیرین برای از بین بردن گرفتگی استفاده کنید، از یک سیم ضخیم هم می‌توانید کمک بگیرید و در پایان و رفع گرفتگی آن را در سرجای خود نصب کنید. اگر دانش و تجربه کافی ندارید لطفاً از یک تکنسین بخواهید که اینکار را برای شما انجام دهد. مرکز تعمیرات سامسونگ با شماره 02133335555 (چهارتا سه، چهارتا پنج) در خدمت شماست.

چرا یخچال سامسونگ نشت آب دارد؟

علت سوم: پوشیده شدن اواپراتور (تبخیر کننده) از یخ یا برفک

اگر یخچال شما با صداهای عجیب مواجه شد مثلاً وز وز کردن یخچال در هنگام کار کردن و یا کم شدن سرمای داخل یخچال، این عوامل می‌توانند نشان دهنده این موضوع باشند که یخچال شما یخ زیادی جمع شده و گرم شدن یخچال می‌تواند یخ زدگی اواپراتور باشد که دلیل آن یخ زدگی عدم ذوب کردن قسمت دیفراست یخچال شما می‌باشد. نهایتاً هوا به داخل فن و خنک کننده وارد نمی‌شود و داستان از اینجا آب می‌خورد.

راه حل: رفع این مشکل کمی تخصصی است، ابتدا باید کمپرسور را چک کنید، برای اینکار پوشش اواپراتور را بردارید و در صورت مشاهده یخ زدگی مشکل را حل کنید. توجه کنید که هر گونه اشتباه در این بخش می‌تواند باعث خرابی های بیشتر یخچال شما شود پس لطفاً احتیاط کنید.

 

علت چهارم: سینی تخلیه یخچال

در بسیاری از مواقع ممکنه که سینی تخلیه یخچال شما به مرور زمان بشکند یا ترک بردارد. این گونه آبی که از یخ زدایی یخچال جم آوری شده به کف زمین ریخته می‌شود.

راه حل: اگر فقط سینی جابجا شده یا تکان خورده که سینی را در سر جای مناسب آن قرار دهید اما اگر شکسته که باید حتماً آن را تعویض کنید.

 

علت پنجم: یخساز یا آبسردکن یخچال

در بعضی از مواقع دیده شده که اتصالات آبسردکن یا لوله های انتقال آب دچار افتادگی یا مشکلات این چنینی شده باشند، همچنین احتمال این که پیچ و مهره ها فرسوده شوند و ترک خورده باشند باعث میشود که شما با مشکل نشتی آب مواجه شوید. اگر نشت آب از قسمت زیرین یا جلویی یا پشت باشد در این حالت مشکل از سینی تخلیه نمی‌باشد و شما باید لوله های آب منتهی به یخ ساز را بررسی کنید تا رطوبت یا چکه نشده باشد.

راه حل: در این مورد لازم است که شلنگ (شیلنگ) تخلیه تعویض گردد. بد نیست اتصالات را هم بررسی کنید که اگر نیاز به تعویض بود اقدام کنید. تعویض شیلنگ تخلیه شاید به ظاهر کاری آسان به نظر برسد اما بهتر است که یک تکنسین از شرکت برای شما اینکار را انجام دهد تا مشکل دوباره تکرار نشود.

 

علت ششم: جمع شدن آب زیر جا میوه‌ای

اما رسیدیم به علت ششم، جمع شدن آب زیر جا میوه‌ای، که از مشکلات رایج است. در بعضی اوقات در جا میوه‌ای یخچال آب مشاهده می‌شود که این نشتی میتواند خرابی یکی از قطعات دیفراست را نشان دهد از علت های اصلی نشت آب به داخل جا میوه ای می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • گرفتگی مسیر تخلیه آب
  • یخ زدن مسیر خروجی آب در یخچال
  • خرابی المنت یا هیتر
  • خرابی ترموفیوز
  • خرابی سنسور دیفراست یخچال
  • و…

راه حل: برای رفع این مشکل باید کاور یخچال باز شود و قطعات دیفراست شامل سنسور، المنت، تروفیوز، اواپراتور و ترمودیسک مورد بررسی قرار بگیرد تا مشکل برطرف شود که البته این مورد هم بسیار تخصصی و حیاتی است که به هیچ عنوان به متخصصین محلی یا مراکز غیر مجاز در محل خود نسپارید و حتماً با مرکز تعمیرات مجاز سامسونگ به شماره 02133335555 (چهارتا سه، چهارتا پنج) تماس بگیرید تا در کمترین ممکن و با خیالی آسوده مشکل شما را برطرف سازیم.

علت هفتم: شیر ورودی آب یخچال

اما علت هفتم یعنی شیر ورودی آب یخچال سامسونگ شما که می‌تواند دچار مشکل شود. در واقع نشت آب از قسمت پشتی یخچال سامسونگ می‌تواند، نمایانگر نشت لوله‌های آب یا خرابی شیر آّ باشد. برای پیشگیری از ریختن آب از پشت یخچال بهتر است یخچال را از برق خارج کنید و لوله های آب را مورد بررسی قرار دهید تا مشکل برطرف شود. البته می‌تواند پیچ باز و بسته کردن آب هم چکه کند یا مشکل داشته باشد پس آن را نیز بررسی کنید تا سوراخ نشده باشد. همچنین از در نرفتن لوله آب نیز اطمینان حاصل کنید.

راه حل: تعویض لوله ها در صورت سوراخ شدن

 

علت هشتم: فیلتر آب یخچال

حالا با بررسی هفت مورد بالا می‌رسیم به هشتمین علت نشتی آب از یخچال سامسونگ، یعنی چک کردن فیلتر آب یخچال یا ساید بای ساید سامسونگ که از علت های اصلی نشت آب به شمار می‌رود. فیلتر آب را خارج کنید و بررسی کنید و اگر لازم بود تعویض کنید. تاخیر در تعویض فیلتر آب می‌تواند باعث شود رسوبات فیلتر را مسدود کنند و این موضوع باعث ترک خوردن شیلنگ آب نیز می‌شود. دلیل ترک خوردن شیلنگ آب این است که زمانی که رسوبات داخل فیلتر باشد آب با فشار در شیلنگ باقی می‌ماند و باعث ترک یا سوراخ شدن می‌شود.

راه حل: در این مواقع فوراً شیلنگ آب را ببندید تا به یخچال آسیبی وارد نشود. سپس فیلتر را تعویض کنید. شیلنگ های متصل به فیلتر را هم بررسی کنید که ترک یا پوسیدگی نداشته باشند. لازم است بدانید که فیلترهای داخلی یخچال باید 6 ماه یکبار تعویض شود تا این مشکلات رخ ندهد.

 

علت نهم: مخزن آب یا Tank Water

و اما نهمین علت نشتی آب از ساید بای ساید یا یخچال سامسونگ می‌تواند مربوط به مخزن آب یا Tank Water باشد. این مورد را نیز باید از نظر نشتی بررسی کنید تا مشکلی وجود نداشته باشد.

راه حل: اگر مخزن شما سوراخ شده بود به هیچ عنوان تلاش نکنید که با موارد مختلف سوراخ ها را بپوشانید دیده شده بعضی اوقات مشتریان چسب می‌زنند یا سایر موارد که بهتر است حتماً از یک مخزن تازه برای رفع مشکل استفاده شود.

 

علت دهم: نشت آب از زیر فریزر

مشکل رایج دیگر نشت آب از زیر فریزر می‌باشد که از آن جمله مشکلات اعصاب خوردکنی است که ممکن است برای هر خانه‌ای رخ دهد. اگر نشت آب از فریزر رخ داد موارد زیر می‌تواند دلیل اصلی آن باشد:

  • نصب اشتباه شیلنگ مربوط به تصفیه آب یخچال
  • هیتر (گرم کن) درست کار نمی‌کند.
  • رطوبت زیاد محیط (در هوای شرجی خصوصاً)

راه حل: حل این مشکل نیاز به مراجعه متخصص به محل شما دارد که کافیست با شماره 02133335555 تماس بگیرید تا از مرکز مجاز تعمیرات سامسونگ یک متخصص کاربلد و با تجربه برای رفع مشکل شما به محل اعزام شود. ترجیحاً در این مورد هم خودتان دست به کار نشوید و اجازه دهید تکنسین کار را بدون خطا انجام دهد.

 

علت آب دادن یخچال ساید سامسونگ

مشتریان گرانقدر یخچال سامسونگ، در این مقاله به علت های آب دادن یخچال ساید سامسونگ اشاره کردیم و 10 علت اصلی آن را مورد بررسی قرار دادیم که امیدواریم این مقاله به شما کمک کند که در درجه اول مشکل یخچال یا ساید بای ساید سامسونگ خود را شناسایی کنید و دلیل مشکل را بدانید و در مرحله بعد اگر مورد جزئی است که خودتان بررسی کنید و حل کنید اما اگر مشکل جدی بود حتماً با مزکر مجاز تعمیرات سامسونگ تماس بگیرید یا از بخش ثبت درخواست آنلاین مشکل خود را ثبت کنید تا در همکاران ما در کمترین زمان ممکن با شما تماس بگیرند و جهت مراجعه حضوری تکنسین با شما هماهنگ کنند. امیدواریم که هیچ گاه مشکلی برای یخچال یا ساید شما رخ ندهد اما اگر رخ داد مراقب باشید و احتیاط کنید که مشکل به سایر قطعات آسیب نزند و به هیچ عنوان از مراکز غیرمجاز و یا تعمیرگاه های محلی برای رفع مشکلات تخصصی کمک نگیرید و اجازه دهید تعمیر دستگاه سامسونگ شما بر عهده نمایندگی باشد زیرا قطعات حساسی در دستگاه شما هست که در صورت خرابی به سختی قابل تعمیر یا تعویض هستند.

مسیر تخلیه آب یخچال سامسونگ

همانطور که در مقاله آموزشی بالا نیز به آن اشاره شد از جمله مشکلات رایج از مسیر تخلیه آب یخچال سامسونگ می‌باشد که راهکار ها و راه حل های این موضوع نیز گفته شد و شما با آگاهی که از این مقاله پیدا کردید می‌توانید مشکل را بررسی کنید و بخش مورد نظر را بشناسید. حتما مسیر تخلیه آب یخچال یا ساید سامسونگ را بررسی کنید و چنانچه دچار انسداد بود به مورد دوم در این مقاله مراجعه کنید. یا به صفحه تعمیر یخچال سامسونگ مراجعه کنید.

 

شماره تماس نمایندگی یخچال سامسونگ

شماره تماس مرکز مجاز تعمیرات یخچال و ساید بای ساید سامسونگ عبارت است از کد تهران (021) و سپس چهارتا سه، چهارتا پنج، با ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم.

02133335555

منبع: مرکز تعمیرات لوازم خانگی سامسونگ

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست